Naredite nekaj

                   dobrega zase

Ali se prehladom in virusom sploh lahko izognemo?

Nedelja, 20. januar 2019

Seveda! Odkrijte kako okrepiti vašo imunsko obrambo in prekipevati od energije tudi pozimi!

Ne verjamem v čudežne instant recepte in v čudežne pripravke, ob katerih ste varni pred virusi, prehladi, gripo in podobnimi tegobami, ki nas pozimi rade obiščejo in položijo v posteljo. Kar konec koncev tudi ni tako napačno, če bi vsaj v tem trenutku znali razbrati sporočilo telesa, ki kar kriči po predahu, počitku in regeneraciji. Pa o tem kdaj drugič bolj podrobno. 

Verjamem in zaupam pa v svoj imunski sistem. Če deluje dobro, nimam kaj skrbeti. Bolj, kot spoznavamo delovanje našega telesa, bolj ga lahko občudujemo. Izjemno je! Kako se vedno trudi poiskati ravnovesje in kako nam služi, če le dobro skrbimo zanj. No, pa smo tukaj. Res dobro skrbimo zanj? Že vidim, kako razmišljate o vaših razvadah in navadah, na katere niste ravno ponosni in za katere ste si še nedavno prisegali, da se jih boste po novem letu tokrat pa čisto zares ukinili. In začeli živeti bolj zdravo. 

Pa začnimo! Za začetek je dovolj, da se uglasimo s seboj, z naravo in da uglasimo svojo mikrobioto oziroma za začetek svoje črevesne prebivalce. 

Narava je čudežna. In ko jo opazujemo, deluje tako brezhibno. Pozimi se umiri, še posebej spokojna deluje ovita v snežno odejo. Tudi mi naj bi se pozimi umirili. December v soju svojih luč, druženj in nakupovalne mrzlice ni ravno sinonim za spokojnost. Kaj pa januar? Novi začetki, udejanjanje novoletnih zaobljub…Miru od nikoder. Se kdaj sprašujete zakaj so prehladi, gripe, slabša odpornost  najbolj pogosti ravno pozimi? Je morda to povezano s krajšimi, hladnejšimi dnevi? Večino dneva smo notri, na toplem, ob luči, ob računalniku. Gibamo se bistveno manj, jemo manj sveže zelenjave, sadja…«Carkljamo« se z živili, ki vsebujejo ogromno sladkorja, škroba…Posledično pozimi prestrežemo manj sončnih žarkov, kar pomeni tudi manj D vitamina, nasploh manj vitaminov. Takšna hrana ruši tudi ravnovesje v črevesju, če k temu dodamo še stres, premalo spanja in gibanja, pa sem prepričana, da ustvarjamo idealne pogoje za slabšo odpornost. Če bi poskušali ujeti ritem narave, bi pozimi več spali, jedli lokalno hrano – med katero bi prevladovala fermentirana hrana, tople juhe, mineštre, več bi počivali, notranje bi se umirili in pripravljali na pomladni razcvet. In če bi prisluhnili svojemu telesu, bi vedeli, kaj potrebuje. Ravno pravšnje razmerje počitka, ustvarjalnosti, ustreznih hranil, gibanja, svežega zraka, sončnih žarkov  in vsega, kar nas osrečuje. 

Gremo po vrsti. Telo nujno potrebuje hranila, torej gorivo, da deluje. Hrana naj bi bila čim bolj sezonska, lokalna. Pozimi paše topla hrana, takšna, ki podpira naše ledvice, ki nas greje. In ki nam zagotavlja vsa potrebna hranila, ki jih potrebujemo. Naj vas videz in okus ne zavedeta. Že res, da jemo z očmi in da se je težko upreti mamljivim dobrotam, ob katerih naše brbončice neustavljivo …Vendar ob vsem navideznem razkošju hrane je na koncu pomembno le eno – koliko kakovostnih hranil so iz te hrane dobile naše celice in ali so sploh prispela do njih? Imamo dovolj želodčne kisline, prebavnih encimov? Imamo pravilno razmerje naših črevesnih mikroorganizmov, ki jo predelujejo? Je naša črevesna sluznica dovolj zdrava? In nenazadnje – kakšne  podzavestne ukaze pošiljamo našim celicam? Smo do svojega telesa prijazni? Spoštljivi? Na svet gledamo pozitivno? Ali se stalno jezimo, obsojamo, se kaznujemo? To je tema za enega od prihodnjih člankov, vendar dovolj za razmislek o našem dojemanju okolice,  sebe in sveta, kar ustvarja našo realnost in posledično biokemijo telesa. Pomembno je ne le kaj, ampak tudi kako in kdaj jemo. 

Poleg hrane naše telo nujno potrebuje svež zrak, sončne žarke, gibanje, sprostitev in spanje. Tudi miren in globok spanec je nujen za regeneracijo. Prav tako je izjemnega pomena, da je večer namenjen umirjanju. Sem zagotovo ne sodijo večerne vadbe, pozne in obilne večerje, razburjanje pred TV ekrani ob novicah ali napetih serijah… Takšne aktivnosti zvečer povišujejo stresni hormon kortizol in zato še težje zaspimo. Ob ustreznem umirjanju in pravočasnem odhodu v posteljo, mirnih pogovorih, petju, branju, masaži…pa boste telo spodbudili k izločanju melatonina, ki vas bo zazibal v trden spanec, ki ga nujno potrebujete za popolno regeneracijo telesa. 

Poleg tega stres, premalo spanja, preveč alkohola, preveč sladkorja, neredni obroki, okužbe, zdravila,…naredijo odlično podlago, da se v vašem črevesju ustvari neravnovesje med črevesnimi prebivalci. Črevesna mikrobiota je porušena in samo vprašanje časa je, kdaj vas bo kakšen virus spravil k prisilnemu počitku. 

Kakšno povezavo ima virus s črevesjem, se verjetno v tem trenutku sprašujete? Ogromno. Če se zavedamo, da se kar 70 odstotkov imunskih celic nahaja prav v črevesju, je zelo smotrno začeti delati red prav tam. In že Hipokrat je trdil, da vse bolezni izhajajo iz črevesja. Če vas mučijo pogosti prehladi, alergije, težave s kožo, s prebavo, ste pogosto utrujeni, imate težave s spominom, nihate v razpoloženju, imate težave z nespečnostjo, slabim zadahom, kandido…je neverjetneje, da je vaša mikrobiota v velikem neravnovesju. Mikrobiota so namreč vsi mikroorganizmi, ki naseljujejo naše črevesje, sluznice (usta, nožnico…) in kožo. Si lahko zamišljate, da v našem črevesju prebiva do dva kilograma raznovrstnih mikroorganizmov – probiotičnih bakterij, virusov, gliv, evkariontov? In da je normalno ravnovesje med njimi najmanj 85% dobrih oziroma nevtralnih proti 15% škodljivih mikroorganizmov? Ko se le to ravnovesje poruši, govorimo o disbiozi. V kolikor ne naredimo ničesar, da bi ravnovesje zopet vzpostavili,  nastanejo površinska vnetja črevesne sluznice, ki lahko napredujejo v previsoko prepustnost črevesne stene. S tem se sposobnost za vsrkavanje hranil zmanjša, v telo začnejo vdirati škodljive snovi iz črevesja, regenerativna in obrambna sposobnost črevesja je vedno slabša. Torej je jasno, da je red v črevesju osnova za trdno zdravje. 

Uglasitev črevesnih prebivalcev nujna. Pomagamo si lahko z uživanjem kakovostnih probiotičnih mikroorganizmov, vendar pa je za končen in trajen uspeh nujno odstraniti vse dejavnike, ki so do porušenega stanja pripeljali – stres, preveč sladkorja, prehrana, ki vsebuje veliko pesticidov, konzervansov in umetnih dodatkov, alkohola, določena zdravila,….V kolikor imate diagnosticirane kronične vnetne ali avtoimunske bolezni, pa je nujna tudi sanacija črevesne stene. V tem primeru bo potrebno dodati še ukrepe za celjenje prepustnosti črevesne sluznice, v vsakem primeru pa je več kot priporočljivo v svoje življenje vnesti uravnoteženo, zdravo prehrano, bogato s probiotičnimi kulturami in predvsem uravnotežiti svoje vsakodnevne obveznosti s skrbjo in nego za svoje telo in duha.

Pa smo prišli so sebe. Ste uglašeni s sabo? Si prisluhnete? Znate razbrati kaj si zares želite in kaj počnete zato, ker se od vas to pričakuje?  Kadar smo uglašeni s sabo, preprosto sijemo, smo zadovoljni in izpolnjeni. V poplavi vseh opravkov, informacij, stremljenja k popolnosti, uspehu, doseganju pričakovanj (drugih?), tekmovanju z drugimi in s seboj, redko komu ostane čas in volja za odmik vase. Ko opazujem rekreativne tekače, največkrat tečejo s slušalkami v ušesih. Vsaj takrat bodite s sabo. Čutite svoje telo, svoj utrip, ne bežite proč od misli in občutkov, telo vam sporoča, najprej nežno, potem vedno glasneje, na koncu kriči, da bi ga le slišali in ustrezno ukrepali. Prevečkrat vidim posledice izgorelosti, posledice sodobnega načina življenja med ekrani, v blišču pretvarjanja in bedi pristnosti. Kako se uglasimo s seboj? Kako si prisluhnemo?

Začnemo z majhnimi koraki, sprehodi v naravi, meditacijo, jutranjo vadbo – morda joga, tibetanske vaje pomlajevanja, masaža, sprostitev, refleksoterapija in še cel kup terapevtskih in sprostilnih dejavnosti, ki vam bodo pomagala do umiritve in povezanosti s sabo. 

Mi smo celota. In vse je med seboj povezano. Naše telo, naše misli, naša prepričanja, odzivi, čustva in način življenja na vseh področjih. In nikar ne podcenjujte moči vaših misli in prepričanj. Če verjamete, da boste zboleli, ker bo nekdo nenamerno kihnil v vas, se bo to zgodilo. In če verjamete, da v vašem telesu ni prostora za bolezen, ne boste zboleli. Samo poglejte gospoda Tonija, hrvaškega upokojenca, ki je postal prava medijska zvezda s svojo izjavo, da je potrebno vsak dan telovaditi, meditirati in pozitivno gledati na življenje. Tistih, ki jamrajo, ne prenese. Pri njem je preprosto začutiti, da ima življenje v svojih rokah in ni žrtev. Zato verjame, da vse, kar dela zase, preprečuje, da bi zbolel. In dejansko je zdrav.

Pred kratkim sem bila na poslovnem sestanku, ko je prihitela v pisarno kolegica iz sosednje pisarne. Prišla se je skrit, da se ne bi srečala s stranko, ki je bila namenjena k njej in ima virozo. Da se ne naleze. Prepričana sem, da bi zbolela, če bi ta stranka vanjo kihnila. Hm, k meni pridejo z virozami, bruhajo celo noč, kašljajo, smrkajo, kihajo…pa se niti enkrat v vseh letih od nikogar nisem nalezla. Zakaj že? 

Uglasite se s sabo, učinki bodo izjemni!


1. Dan začnite z vadbo, ki odpira meridiane, ki vas umirja, poveča koncentracijo in poveže s sabo – tibetanske vaje, joga, chi gong… in z meditacijo. Tako se umirite in vizualizirate vaš dan.
2. Vsak dan si vzemite čas za gibanje, če je le možno na svežem zraku. Če ne gre drugače, pojdite vsaj peš po opravkih, v trgovino,…če že ne na sprehod. Redna vadba in gibanje je ključna za vaši kondicijo, s tem pomagate telesu, da dobi več kisika in hkrati pomagate limfi, da se toksini in odpadne snovi hitreje izločijo. Pozitivnih učinkov je ogromno, če počnete tiste stvari, ob katerih uživate, pa ste po vadbi zagotovo napolnjeni z novo energijo in zadovoljstvom.
3. Večere nameniti umirjanju in povezovanju – s sabo, z družino. Bodite dosledni v načrtovanju in izvajanju vseh aktivnosti na vašem urniku, saj si boste mirne večere tako zlahka načrtovali. Če pa čez dan odlašate in vas proti večeru ujame panika in želite še vse postoriti, ste na dobri poti k težavam s spanjem in slabi regeneraciji. Ponoči izklopite vse elektronske naprave okrog vas, naj bo vaša spalnica res prava oaza miru in dobrega počutja.
4. Hrana je vaše gorivo, ne mašilo za neobvladana čustva. Jejte sezonsko, lokalno, hrano pripravljajte sami, iz svežih sestavin. In jejte kar začutite. Ne silite se s hrano, ki je po najnovejših trendih zdrava in modna…če vam ne paše. Ne izogibajte se hrani, ki jo imate radi (ne, pri tem ne mislim neomejenih količin sladkarij!). Telo samo sporoča kaj potrebuje. Samo prisluhnite mu, presenečeni boste! IN ni pomembno samo kaj ampak tudi kako in kdaj jeste. Začnite dan z zajtrkom, izogibajte se prigrizkom med obroki, ne jejte po sedmi uri zvečer. 
5. Poskrbite za vaše črevesje! Uravnovesite črevesno mikrobioto in si povrnite dobro počutje, koncentracijo, energijo in okrepljen imunski sistem. 
6. Sprostite se! Zabavajte se! Uživaje v tistem, kar vam prižge iskrice v očeh! 
7. Začutite se. Pogumno si priznajte, kaj vas moti pri sebi in vzemite svoje življenje v svoje roke. Kaj si želite? Kaj vas moti? Odlašate? Zamujate? Se ne postavite zase? Se preveč jezite? Vas je strah, da ne boste zmogli? Ne izražate svojih čustev, misli? Počasi se lotite odstiranja vseh negativnih čustev in strahov, ki vas omejujejo, povzročajo neravnovesje in vas spravljajo v stres. Tako boste tudi z lahkoto odstranili vse razvade in navade, ki vas slabijo in kar kličejo bolezni in jih nadomestili z novimi, ki bodo krepile tako vaše telo, imunski sistem, notranje ravnovesje in zadovoljstvo. Saj to je vse med seboj povezano. Prisežem vam, ni ga čez občutek notranjega miru in zadovoljstva s sabo. 

 

Nazaj