Naredite nekaj

                   dobrega zase

Tibetanske vaje pomlajevanja - vrelec mladosti

Počutje po tibetančkih

Počutje po tibetančkih

Tibetanske vaje pomlajevanja - vrelec mladosti

Tibetanske vaje pomlajevanja - vrelec mladosti

Spoznajte pet edinstvenih telesnih vaj oz. tibetanskih obredov pomlajevanja, ki spodbudijo življenjsko energijo, upočasnijo staranje, telesu vračajo vitalnost, zdravje in dobro počutje. Vsakodnevno jih ob jutranji zori v popolnem miru izvajajo tibetanski menihi že več kot 2500 let, saj so se kot tradicionalni obredi prenašali iz roda v rod. Z njimi zaustavijo in upočasnijo staranje, predvsem pa vzdržujejo telesno in umsko vitalnost. Vaje so preproste in dostopne vsakomur.  Energija, ki jo spodbudimo z vajami, sproži proces samozdravljenja.  Iz dneva v dan boste opazovali , kako se vaše počutje izboljšuje, kako postajate vitalni in polni energije,  vaše telo se počasi razstruplja, postaja vedno bolj gibčno in zdravo. S tem boste naredili veliko koristnega in dobrega zase, saj se boste radostni in pomlajeni podali boste na zanimivo in izjemno pot do boljšega spoznavanja sebe.

Samo 10 – 20 minut dnevno zadošča, da boste:
 -  drastično izboljšali svoje počutje
 -  izgledali mlajše,
 -  povečali mišično moč in gibljivost,
 -  izboljšali ravnotežje,
 - odpravili številne težave (bolečine v vratu, hrbtenici in sklepih, nespečnost, prebavne motnje, prekomerna teža, …),
 -  razstrupili svoje telo,
 -  odpravili utrujenost
 -  lažje se boste spopadali s stresnimi situacijami
 -  izboljšali koncentracijo in spomin
 -  v svoje življenje vnesli radost
 -  spremenili odnos do sebe.

Edino, kar boste odslej res potrebovali vsako jutro, so tibetančki.  Ko jih boste spoznali, jih boste vzljubili in vsak dan radostno začeli z obredi. Z njimi boste nadomestili jutranjo kavico,  saj boste zbujeni in napolnjeni z energijo za cel dan!

Izvajanje tibetanskih obredov

Tibetanske vaje 1. obred

Tibetanske vaje 1. obred

Tibetanske vaje 2. obred

Tibetanske vaje 2. obred

Tibetanske vaje 3. obred

Tibetanske vaje 3. obred

Tibetanske vaje 4. obred

Tibetanske vaje 4. obred

Tibetanske vaje 5. obred

Tibetanske vaje 5. obred

Vaje nam pomagajo, da se povežemo in uskladimo s sabo. Izvajamo jih popolnoma sproščeno, brez naprezanja, vedno le toliko, da nam je še prijetno. Pomembno je, da vaje izvajamo pravilno in da so povezane in usklajene z našim dihanjem.

Vztrajnost in postopnost izvajanja tibetanskih vaj sta nepogrešljiva za končen uspeh. Vedno začnemo postopoma,  s tremi ponovitvami vsakega obreda. Ko začutimo, da zmoremo več (lahko čez nekaj dni ali tednov), vsakemu obredu dodamo po dve ponovitvi. Tako počasi stopnjujemo svojo vzdržljivost, gibčnost in vitalnost, ki nas na koncu pripelje do 21 ponovitev vsakega obreda.

Najboljše je, da obrede izvajamo zgodaj zjutraj, na tešče. Pred vadbo spijemo kozarec mlačne vode, nekateri vodi dodajo sveže iztisnjen limonin sok in/ali pol žličke naravne soli (himalajske, solni cvet), kar pospeši razstrupljanje telesa. Nikakor ne dodajate kuhinjske soli!

Pripravite si miren in udoben kotiček s trdo in ravno podlago, kjer boste izvajali vaje. Za bolj udobno ležanje si pripravite podlogo in udobna oblačila. Vadite bosi. Predvsem ob toplem vremenu vadite v naravi – na domačem balkonu, vrtu ali bližnji zelenici če le imate možnost.

Kratek pregled izvajanja tibetanskih obredov

Prvi obred:
Izvajamo ga stoje. Stojimo vzravnano, noge razširimo v širini bokov in dvignemo (odročimo) stegnjene roke do višine ramen. Roke so vzporedne s tlemi, dlani so obrnjene navzdol, prsti so skupaj. Pogled osredotočimo v predmet/točko, katero gledamo med izvajanjem obreda in začnemo z vrtenjem. Vrtimo se vedno v desno stran in s hitrostjo, ki nam ustreza. Ena ponovitev obreda je en krog. To pomeni, da se zavrtimo za 360° – okoli svoje osi. Med vrtenjem dihamo počasi in zvezno.

Drugi obred:
Uležemo se na hrbet, telo je iztegnjeno, roke so ob telesu, dlani so na tleh. Hrbtenico v ledvenem delu pritisnemo ob podlago in aktiviramo stabilizacijske mišice. Ob vdihu dvignemo glavo in pritisnemo brado čim bližje k prsnemu košu ter istočasno dvignemo stegnjeni nogi z vzravnanimi koleni navzgor, da sta nogi pravokotni na telo oz. podlago. Ob izdihu počasi spuščamo noge in glavo na tla v začetno lego – noge so pri spuščanju in dviganju tem čim bolj zravnane.

Tretji obred:
Pokleknemo na tla z zravnanim telesom, prste na stopalih spodvijemo. Dlani položimo na zadnji del stegen. Hrbet je zravnan. Sklonimo glavo navzdol in se z brado čim bolj približamo prsnemu košu. Pomaknemo medenico naprej in aktiviramo stabilizacijske mišice. Ob vdihu nagnemo glavo, vrat in zgornji del prsnega koša nazaj (lok), pri čemer se z rokami opiramo na zadnji del stegen. Čimbolj se odpremo v predelu prsnega koša, pri čemer se rame pomaknejo nazaj. Ob izdihu se vrnemo v izhodiščni položaj - brada k prsnemu košu.

Četrti obred:
Usedemo se na tla z iztegnjenimi nogami, telo je vzravnano. Noge razširimo v širini bokov, roke damo čimbolj ob telesu na tla in se opremo na dlani, prsti gledajo naprej. Komolce obrnemo navzven. Brado položimo na prsni koš, ob vdihu nagnemo glavo nazaj in istočasno dvignemo telo v most in aktiviramo stabilizacijske mišice. Pri dvigu se opremo na stopala, roke so ravne in pravokotne na podlago, telo in stegna so stegnjena in vzporedna s tlemi, kolena upognjena; stopal in dlani ne premikamo. Ob izdihu z zadnjico zdrsimo do začetnega položaja in brado položimo na prsni koš.

Peti obred:
Začnemo v položaju podobnem položaju iz jogijskega pozdrava soncu – oprti smo na dlani, roke so stegnjene navpično na podlago; telo in noge so iztegnjeni, prste na nogi spodvijemo, s trebuhom smo obrnjeni proti tlom. Tal se dotikamo samo na prstih na stopalu in z dlanmi, kjer je tudi razporejena naša teža. Glavo nagnemo nazaj. Ob vdihu boke dvignemo navzgor, roke in noge so stegnjene, pete damo na tla, glavo položimo na prsni koš (vse skupaj je podobno obrnjeni črki V). Ob izdihu se spuščamo v začetni položaj. Na točki preloma hrbtenice aktiviramo stabilizacijske mišice in napnemo zadnjične mišice. Glavo potisnemo nazaj, odpremo prsni koš tako, da potisnemo ramena nazaj.

Najboljše je, da se jih že na začetku naučimo pravilno izvajati. Vaje se lahko učimo iz knjige Vrelec mladosti, lahko si pomagamo z opisi na spletnih straneh. Izgledajo silno preprosto, vendar pa se ob izvedbi kaj hitro pojavijo težave in nepravilnosti, ki pa lahko vodijo v resnejše okvare predvsem križnega dela hrbtenice. Vsak obred izvedemo enaindvajsetkrat, kar v enem letu nanese 38.325 ponovitev. Kar precej, sploh, če jih ne izvajamo pravilno.

Z željo, da bi tibetanske vaje res izvajali pravilno, in spoznali vse, kar morate vedeti o njih, organiziram delavnice, kjer vsako vaše vprašanje dobi odgovor in vsaka težava postane rešitev. Delavnice so primerne za vse, ki še nikoli niste izvajali tibetanskih vaj kot tudi za vse, ki jih že poznate, pa želite preveriti ali jih izvajate pravilno.

Zakaj in kako tibetanske vaje delujejo?

Sedem glavnih energijskih središč - čakre

Sedem glavnih energijskih središč - čakre

Pet obredov deluje po načelu osnovne življenjske energije (prana, chi).  Naša življenjska energija se giblje skozi sedem energijskih središč v telesu, ki se imenujejo čakre. Čakra je sanskrtska beseda za kolo (vrtinec), saj izgleda kot nekakšen vrtinec v obliki stožca. Skozi čakre vstopa oziroma izstopa življenjska energija v našo avro in v naše fizično telo. Vsaka od sedmih glavnih čaker je povezana z eno od žlez z notranjim izločanjem (endokrine žleze), ki izločajo hormone. Hormonsko ravnovesje pa je ključno za naše zdravje, vitalnost in mladosten videz. Z izvajanjem tibetanskih obredov si tako vsako jutro uravnavate delovanje vaših žlez in hormonov, kar vas vodi do vseh pozitivnih sprememb v vašem telesu.

Razkrita skrivnost tibetanskih menihov

Buda

Buda

Tibetanske vaje izvajajo menihi že več kot 2500 let, kot tradicionalni obredi so se prenašali iz roda v rod. Z vsakodnevnim izvajanjem obredov in zdravo prehrano so sposobni zaustaviti ali vsaj upočasniti proces staranja, vsi so vitalni, polni energije in zdravja.

Njihova skrivnost je bila skrbno varovana in dolgo časa skrita. Zgodba o tibetanskih menihih - lamah, ki so vsi mladostni in zdravi prebivali v nekem odmaknjenem samostanu v Tibetu, pa je med službovanjem v Indiji prišla na ušesa polkovniku britanske vojske. Ta se je naposled odločil, da sam preveri, ali govorice držijo. Po več letih iskanja je našel samostan in tam ostal dve leti. Spoznal je njihovo skrivnost – pet tibetanskih obredov, ki jih menihi izvajajo vsako jutro ob sončnem vzhodu. K njihovem odličnemu počutju prispeva tudi posebna zdrava prehrana, ki jo uživajo.

Polkovnik se je vrnil domov in o vsem tem navdušeno podrobno pripovedoval prijatelju Petru Kelderju. Ko se je po dolgih letih pojavil na njegovih vratih, ga prijatelj ni prepoznal. Namesto bledikavega gospoda s palico je pred njim stal mladosten in postaven moški s črnimi lasmi.

Peter Kelder je bil nad pripovedjo in polkovnikovo preobrazbo  tako navdušen, da je vse to leta 1939 predstavil v knjigi Oko razodetja (Eye Of Revelation). Knjiga je bila kasneje predelana in razširjena, izšla je z naslovom Ancient secret of fountain of youth,  postala pa je prava uspešnica. Skrivnost tibetanskih menihov je tako razkrita in predstavljena tudi ostalemu svetu. Knjiga je doživela  veliko ponatisov in prevodov, med drugim tudi v slovenščino (Vrelec mladosti in Vrelec mladosti 2, založbe Vale – Novak).